יום שני, 13 במרץ 2017

שבט תשע"ז במכון
ביקורים במוזיאון:
מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במיל' עידו נחושתן במפגש עם חיילי חיל האוויר
ב-ט' בשבט הגיעה למוזיאון קבוצת מדריכים ממגמת "כיפת ברזל" בבסיס ההדרכה של ההגנה האווירית. לקבוצת החיילים ציפה מפגש מפתיע עם האלוף במיל' עידו נחושתן, מפקד חה"א לשעבר שהגיע למכון כבנה של דבורה נחושתן ז"ל, מלוחמות האצ"ל הבולטות.

נחושתן הביא בפני הקבוצה חשיבות ההיכרות עם מורשת העבר לביצוע משימותיהם בהווה ובעתיד להגנה על בטחון המדינה.


חיילים מביסל"ח
ב-ט"ז בשבט הגיעה אל המוזיאון קבוצת חיילים חרדים, הפעם מביסל"ח (במסגרת פרויקט גיוס החרדים לצה"ל). החיילים קיבלו הדרכה מקיפה ושאלו שאלות רבות וסקרניות.

בית הספר לאומנויות
ב-כ"ד בשבט ביקרו במוזיאון ז'בוטינסקי תלמידים מבי"ס לאומנויות באשקלון. התלמידים התעניינו מאד בהדרכה וצפו במוצגים האור קוליים בסקרנות רבה.

"הסזון נגמר"
חברי הוועד המנהל של הארגון הארצי של חברי ה"הגנה" קיימו "ביקור היסטורי" במכון ז'בוטינסקי. ד"ר ברוך לוי, יו"ר ארגון חברי ה"הגנה": "למדנו שוב לדעת על תרומתו העצומה של זאב ז'בוטינסקי לחזון ולמעשה של בניין מדינת ישראל שבדרך".
המבקרים קיבלו הדרכה מקיפה בתערוכות המוזיאון ושוחחו עם יו"ר המכון- יוסי אחימאיר, עם מנכ"ל המכון- גדעון מיטשניק, עם מנהלת הארכיון- אמירה שטרן, ועם סמנכ"ל המכון- משה שטרית. המפגש היה מיוחד ומרתק עבור כל הצדדים.

מהארכיון

פורים במחנה פרמונטי באיטליה

בשנת 1940 יצאה אניית מעפילים בשם "פנצ'ו" ("Pentcho") מברטיסלאבה, בירת סלובקיה, לכיוון ארץ ישראל. בים האגאי, אירעה תקלה במנוע והאנייה נסחפה אל האי כמילי. 500 נוסעיה שהו כ-10 ימים על האי עד אשר חולצו על ידי כוחות איטלקים. הנוסעים הועברו למחנה ברודוס ובהמשך למחנה מעצר בדרום איטליה, שמו "פרמונטי".
מחנה המעצר "פרמונטי" היה המחנה הגדול ביותר שהקים מוסוליני בקיץ 1940. אל מחנה המעצר הגיעו פליטים, עצירים פוליטיים ומתנגדי המשטר הפשיסטי.
כמחצית מהעצורים במחנה זה היו יהודים.
עם הידרדרות המצב הכלכלי באיטליה הורעו תנאי המעצר במחנה והיה על העצורים להצדיע לדגל. עם זאת התנאים במחנה היו נסבלים. האסירים לא עונו ולא היו נתונים לסכנת גירוש או השמדה.
בתמונות - ילדים שהגיעו מהאנייה "פנצ'ו" מתחפשים ומציגים לכבוד חג הפורים במחנה "פרמונטי".
חג פורים שמח!
להגדלה ניתן ללחוץ על התמונות


פעילות פורים במוזיאון

בימי פורים התקיימה פעילות פורים מיוחדת ומהנה במוזיאון ז'בוטינסקי בשיתוף עם מוזיאון האצ"ל.

2 תגובות:

  1. נשמע מרתק!
    נהנה לקרוא כל פעם מחדש, ובסקרנות רבה..המשיכו כך! יישר כח לעוסקים במלאכה

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחים מאוד בהתעניינות ומודים לך על הפרגון!
      מוזמן בשמחה לבקר במוזיאון ז'בוטינסקי

      מחק